
El pas d’un madrileny molt català –o un català molt madrileny– per Caracas
Jordi Miró Bruix, malgrat el seu nom i cognoms, és més madrileny que un xotis o un entrepà de calamars.
Fill de Pedro Miró Roig i Marta Bruix de Miró, Jordi va néixer, va créixer i es va formar a Madrid. Es va llicenciar en Ciències Físiques per la Universitat Autònoma de Madrid, encara que es va dedicar a la tecnologia i les ciències de la informació.
Va viure gairebé tota la seva vida a la capital i es va convertir en un autèntic aficionat merengue. Però el seu madridisme no es limita a Concha Espina i al Paseo de la Castellana: Mentre va viure a Caracas (VE) va participar com a entrevistat i guia local al programa de TV, “Madrilenys pel món” de Telemadrid.
Miró Bruix va ser un gran cicerone: Va portar l’equip del programa televisiu a un bon recorregut capitalí: centre de Caracas, plaça Altamira, Caracas Country Club i Parc de l’Est.
Jordi a Caracas
Quan encara Apple no havia llançat el seu primer iPhone o Twitter/X i Instagram eren només projectes, Jordi Miró parlava amb propietat de conceptes tan arcans per a l’època com vídeo sota demanda.
Va treballar a l’equip directiu de Wuaki.tv, una emprenedoria espanyola per a la comercialització de vídeo sota demanda, que eventualment va ser comprat per la japonesa Rakuten i va ser la pedra angular de Rakuten TV.
Va viure a Veneçuela entre 2005 i 2011, específicament a Caracas. En aquesta ciutat es va casar –amb una veneçolana residenciada a Madrid– i va tenir dos nens. Un tercer naixeria després a Espanya.
A Caracas es va destacar pels seus coneixements i pel suport que va prestar a diferents iniciatives lligades a la tecnologia, com la Marató de Programació de la Universitat Central de Veneçuela o les reunions de Twiteq, on el món virtual i el real confluïen, al voltant d’una safata de “tequeños”.
Va tornar al costat de la seva família a Europa el 2011 i –coses de la vida– va acabar tornant a les arrels catalanes que denoten el seu nom i cognoms, ja que es va radicar a Barcelona.
Per al 2023 treballava com a CIO (Chief Innovation Officer) a The Hotels Network, una empresa digital que presta serveis especialitzats per a organitzacions hoteleres de tot el món.
Font:
Investigació d’Arrels, basada en la presència digital de Miró Bruix.
