El 1987, Joaquín Lorente va acceptar una invitació del Cercle de Creatius de Veneçuela i va comptar gairebé tot el que sabia de creativitat.

Joaquín Lorente (Barcelona -ES- 1943) és un expublicista i escriptor que ha creat cursos d’estímul de la creativitat. És considerat com “la personalitat més influent en la publicitat espanyola de les tres últimes dècades”.

Lorente es dirigia a participar en la primera edició de Festival Iberoamericà de la Publicitat -Fiap- a Punta de l’Est (UY), i va acceptar una invitació del Cercle de Creatius de Veneçuela per dictar un taller titulat “Gairebé tot el que sé de creativitat”, en clar joc de paraules amb el títol del seu llibre “Gairebé tot el que sé de publicitat”, publicat el 1987, basat en la seva carrera com a publicista i la seva experiència professional.

El llibre -convertit en best-seller, va arribar a 23 edicions- és l’obra més venuda de la seva especialitat a Espanya.

El publicista va compartir una teoria de la seva pròpia collita, “la personalitat pública de les marques”. “Les marques no són més que l’opinió que tenim d’elles”. Va repetir fins al cansament que la tasca de publicista és convèncer.

Lorente, avui retirat del negoci però actiu com a escriptor (el seu llibre “Pensa, és gratis” editat el 2009 ha estat traduït a 11 idiomes), va tenir una carrera meteòrica en publicitat: Als 15 anys va començar a treballar en una agència com a missatger i vuit anys després era director creatiu.

En el seu periple llatinoamericà va viatjar acompanyat de la seva esposa, la premiada escriptora colombiana Ángela Becerra.

Font:

https://www.casadellibro.com/libros-ebooks/joaquin-lorente/138690

Revista Publicitat i Màrqueting # 304. pp 9-10. MG Edicions Especialitzats, C.A.

Fotografies: https://www.thinkingheads.com/conferenciantes/joaquin-lorente/